82% firm uważa, że konsumenci będą odkrywać marki za pośrednictwem mediów społecznościowych, a nie tradycyjnych wyszukiwarek – wynika z najnowszego raportu o mediach społecznościowych firmy HubSpot.
Skoro 70% marek sprzedaje produkty bezpośrednio za pośrednictwem mediów społecznościowych, a prawie 80% kupuje reklamy na czterech głównych platformach (Facebook, Instagram, YouTube i TikTok), jasne jest, że przedsiębiorstwa dostrzegają wartość dotarcia do konsumentów za pośrednictwem tych kanałów.
Ugruntowane przez śmierć telefonicznej obsługi klienta
Ale nie chodzi tylko o zakupy. 74% organizacji stwierdziło, że media społecznościowe staną się w tym roku preferowanym środkiem obsługi klienta dla konsumentów. Dokładnie tak, ludzie zwracają się do bezpośrednich wiadomości firm zamiast spędzać godziny na czekaniu na rozmowę telefoniczną.
Julie Lock, dyrektor marketingu UK&I w HubSpot, powiedziała: „Przyszłość marketingu już nie polega na przerywaniu tego, co ludzi interesuje, ale na byciu tym, co ich interesuje. Wraz ze wzrostem zakupów w mediach społecznościowych i przenoszeniem się obsługi klienta do sieci, jasne jest, że marki muszą mieć silną obecność na tych platformach, aby odnieść sukces.
„Dla organizacji ważniejsze niż kiedykolwiek jest zrozumienie, gdzie znajdują się ich klienci, i dostosowanie strategii zaangażowania do spotkania się z nimi na preferowanych przez nich kanałach, ponieważ przyciągnięcie i zatrzymanie kluczowych odbiorców ostatecznie pozwoli rozwijać ich biznes”.
Napędzane przez młodsze pokolenie
I to nie jakiekolwiek media społecznościowe przejmują kontrolę – to TikTok. W rzeczywistości ponad połowa (55%) firm uważa, że nowa platforma ma największy potencjał wzrostu, w porównaniu do zaledwie 8%, które sądzą, że droga prowadzi przez Instagram. Wygląda na to, że to miłość młodszego pokolenia do TikToku napędza ten trend, a firmy są gotowe, aby złapać tę falę.