5.1 C
Warszawa
poniedziałek, 2 grudnia, 2024
Strona głównaMarketing onlineW ciągu pięciu lat marki wydały 71 miliardów funtów na reklamy influencerów

W ciągu pięciu lat marki wydały 71 miliardów funtów na reklamy influencerów

Data:

Zobacz również

Chiński gigant BYD na czele producentów samochodów elektrycznych

Chińska firma BYD, z siedzibą w Shenzhen, stała się...
spot_imgspot_img

Przez ostatnie lata influencerzy stali się jednym z najpopularniejszych wyborów dla marketerów w mediach społecznościowych, dając markom możliwość dotarcia do milionów potencjalnych użytkowników praktycznie z dnia na dzień. Rosnąca popularność influencerów doprowadziła do rekordowych wydatków w tej branży.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez OnlyAccounts.io, marki wydały zawrotne 90 miliardów dolarów (71 miliardów funtów) na reklamy influencerów w ciągu ostatnich pięciu lat.

Wydatki na reklamę w rynku influencerów wzrosły o 400% od 2017 roku

Marketerzy korzystają z reklamy influencerów, ponieważ jest skuteczna. Silna więź między influencerami a ich obserwatorami pomaga zwiększyć świadomość marki, zasięg, ruch i sprzedaż oraz poprawić zaangażowanie. Jednocześnie precyzyjne targetowanie i monitorowanie wyników przynoszą wyższy zwrot z inwestycji dla każdej kampanii. Raport o stanie marketingu influencerów z 2023 roku pokazał, że większość marek, około 40%, współpracuje z maksymalnie 10 influencerami.

Przy szybko rosnących budżetach i silnych zwrotach z inwestycji oraz zwiększonym zaufaniem klientów, całkowite wydatki na ten typ reklamy gwałtownie wzrosły w ciągu ostatnich pięciu lat. Według ankiety Statista, marki i firmy wydały około 6 miliardów dolarów (4,7 miliarda funtów) na reklamę influencerów w 2017 roku. Trzy lata później ta liczba wzrosła do ponad 16 miliardów dolarów (12,6 miliarda funtów). Statystyki pokazują, że 2021 rok zanotował największy wzrost rok do roku, z rocznymi wydatkami na reklamy influencerów skaczącymi o prawie 40% do 22,3 miliarda dolarów (17,6 miliarda funtów).

W zeszłym roku firmy i marki wydały kolejne 26,3 miliarda dolarów (20,7 miliarda funtów), mimo że wzrost rynku zwolnił. Statista przewiduje, że ta liczba wzrośnie o 17% do 30,8 miliarda dolarów (24,3 miliarda funtów) w 2023 roku, co oznacza ogromny wzrost o 400% od 2017 roku. Do 2027 roku całkowite wydatki na reklamę w rynku influencerów osiągną prawie 48 miliardów dolarów (37,8 miliarda funtów).

Chińskie, amerykańskie i brytyjskie marki generują dwie trzecie całkowitych wydatków na reklamę

Chociaż marki na całym świecie korzystają z reklam influencerów, aby promować swoje produkty i usługi, większość wydatków na reklamę pochodzi zaledwie z trzech krajów. Chiny, największy i najszybciej rosnący rynek reklamy influencerów na świecie, mają największy udział w całkowitych wydatkach na reklamę. Między 2017 a 2022 rokiem chińskie marki wydały zawrotne 49 miliardów dolarów (38,6 miliarda funtów) na ten typ reklamy, znacznie więcej niż jakikolwiek inny kraj. Statista przewiduje, że ta liczba wzrośnie o kolejne 16,7 miliarda dolarów (13,2 miliarda funtów) w 2023 roku.

Całkowite wydatki na reklamę influencerów w USA, drugim co do wielkości rynku na świecie, mają szansę osiągnąć prawie 5 miliardów dolarów (3,9 miliarda funtów) w 2023 roku, po tym jak marki już wydały 15,7 miliarda dolarów (12,4 miliarda funtów) w ciągu ostatnich pięciu lat. Wielka Brytania zajmuje trzecie miejsce z wydatkami w wysokości 2,8 miliarda dolarów (2,2 miliarda funtów) w ciągu pięciu lat i kolejnym miliardem dolarów (7,9 miliona funtów) oczekiwanym w tym roku na reklamy influencerów.

Statystyki pokazują, że te trzy kraje generują dwie trzecie całkowitych wydatków na reklamę w branży influencerów.

Subscribe

Ostatnio dodane

spot_img