5.1 C
Warszawa
poniedziałek, 2 grudnia, 2024
Strona głównaZielona StrefaAktualne auta elektryczne nic nie warte? Chińczycy zmienią rynek?

Aktualne auta elektryczne nic nie warte? Chińczycy zmienią rynek?

Data:

Zobacz również

Chiński gigant BYD na czele producentów samochodów elektrycznych

Chińska firma BYD, z siedzibą w Shenzhen, stała się...
spot_imgspot_img

400 km w 10 minut

16 sierpnia firma CATL wprowadziła na rynek Shenxing, pierwszą na świecie baterię LFP do super szybkiego ładowania o pojemności 4C, która jest w stanie dostarczyć zasięg 400 km po 10-minutowym ładowaniu oraz zasięg ponad 700 km po pełnym naładowaniu. Oczekuje się, że Shenxing znacząco złagodzi obawy związane z szybkim ładowaniem dla użytkowników pojazdów elektrycznych i otworzy erę superszybkiego ładowania EV.

Wraz z postępem technologii baterii i znaczącą poprawą ogólnej wydajności baterii do EV, branża osiągnęła długi zasięg jazdy dla EV. Obecnie obawy związane z szybkim ładowaniem stały się głównym czynnikiem powstrzymującym konsumentów przed przejściem na EV. Skupiając się na samej naturze elektrochemii, CATL kontynuuje innowacje w zakresie materiałów i elektrochemii oraz struktury systemu w sposób wszechstronny, osiągając superszybkie ładowanie, wysoką gęstość energii i wysoki poziom bezpieczeństwa jednocześnie w kreatywny sposób. Shenxing przekracza granice wydajności chemii LFP, prowadząc innowacje w branży baterii.

Redefinicja baterii LFP w celu złagodzenia obaw związanych z ładowaniem

Przyspieszenie ekstrakcji jonów litu. Shenxing wykorzystuje technologię super elektronicznej sieci katodowej i w pełni nanokrystaliczny materiał katodowy LFP do stworzenia super-elektronicznej sieci, która ułatwia ekstrakcję jonów litu i szybką reakcję na sygnały ładowania.

Poprawa wskaźnika interkalacji jonów litu. W zakresie innowacji grafitowych najnowsza technologia szybkiego pierścienia jonowego drugiej generacji CATL jest używana do modyfikacji właściwości powierzchni grafitu, co zwiększa kanały interkalacji i skraca odległość interkalacji dla jonów litu, tworząc autostradę dla przewodzenia prądu. Ponadto opracowano wielostopniowy warstwowy projekt elektrody, aby znaleźć idealny balans między szybkim ładowaniem a długim zasięgiem.

Zmniejszenie oporu ruchu jonów litu. CATL opracowała zupełnie nową formułę nadprzewodzącego elektrolitu, która skutecznie zmniejsza lepkość elektrolitu, co skutkuje poprawą przewodnictwa. Ponadto CATL poprawiła ultracienki film SEI, aby zmniejszyć opór ruchu jonów litu. Poprawa wskaźnika transmisji jonów litu: Pod względem separatora CATL obniżyła opór transmisji jonów litu o wysokiej porowatości i skróciła średnią odległość transmisji.

Poprawa ogólnej wydajności w zakresie szybkości ładowania, zasięgu i bezpieczeństwa

Oprócz osiągnięcia superszybkiego ładowania 4C, Shenxing osiąga również długi zasięg jazdy, szybkie ładowanie w szerokim zakresie temperatur oraz wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki innowacjom strukturalnym i wykorzystaniu inteligentnych algorytmów.

Dostarczanie zasięgu ponad 700 km. CATL opracowała przełomową technologię grupowania all-in-one na bazie integracji wewnętrznego poprzecznika i końcowych płyt charakterystycznych dla technologii CTP 3.0, osiągając wysoką integrację i wysoką wydajność grupowania. Umożliwia to Shenxing osiągnięcie zasięgu ponad 700 km, przekraczając granice wydajności chemii LFP.

Ładowanie w normalny sposób przy niskich temperaturach. W temperaturze pokojowej Shenxing może naładować się do 80% SOC w ciągu 10 minut. Tymczasem CATL wykorzystuje technologię kontroli temperatury ogniw na platformach systemowych, aby zapewnić szybkie podgrzewanie ogniw do optymalnego zakresu temperatury roboczej, umożliwiając ładowanie od 0 do 80% w zaledwie 30 minut w temperaturze tak niskiej jak -10°C oraz niezmienioną wydajność przyspieszenia od 0 do 100 km/h przy niskich temperaturach.

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Ulepszony elektrolit i separator z wysoce bezpieczną powłoką są używane do zapewnienia podwójnej ochrony baterii Shenxing. Regulując globalne pole temperaturowe wewnątrz ogniw za pomocą inteligentnych algorytmów, CATL stworzyła system testowania błędów w czasie rzeczywistym, który może rozwiązać problemy wynikające z szybkiego tankowania, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa dla baterii Shenxing.

Osiągnięcie produkcji masowej do końca 2023 roku, rozpoczęcie ery superszybkiego ładowania

„Przyszłość technologii baterii EV musi pozostać niezachwianie zakotwiczona na globalnym froncie technologicznym, jak również korzyściach ekonomicznych”, powiedział dr Wu Kai, główny naukowiec CATL, przemawiając podczas ceremonii uruchomienia. „Jako że konsumenci EV przechodzą od pionierskich użytkowników do zwykłych użytkowników, powinniśmy uczynić zaawansowaną technologię dostępną dla wszystkich i pozwolić każdemu skosztować owoców innowacji.”

Dzięki swoim mocnym stroną w ekstremalnym wytwarzaniu, CATL osiągnęła zdolność do szybkiego transferu technologii z laboratorium na rynek, umożliwiając szybką produkcję masową baterii Shenxing. Według Gao Huana, CTO działu E-car Business CATL w Chinach, produkcja masowa Shenxing zostanie osiągnięta do końca tego roku, a pojazdy elektryczne wyposażone w Shenxing będą dostępne na rynku w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Uruchomienie Shenxing stanowi kolejny kamień milowy w rozwoju technologii baterii EV i przyspieszy globalne przejście na elektromobilność. W przyszłości, trzymając się filozofii uczynienia technologii dostępną dla każdego, CATL będzie kontynuować promowanie szerokiego przyjęcia zaawansowanych technologii, wnosić wybitne wkłady w globalne przejście energetyczne.

Subscribe

Ostatnio dodane

spot_img