Decydenci Unii Europejskiej chcą recyklingować zużyte baterie litowo-jonowe z pojazdów elektrycznych i innych urządzeń elektronicznych, aby złagodzić obawy związane z pozyskiwaniem metali potrzebnych do produkcji baterii. UE wprowadziła teraz przepisy mające na celu zwiększenie recyklingu baterii, co znacząco zmniejszy szkodliwe dla środowiska wydobycie.
Producenci są teraz zobowiązani do recyklingu zużytych baterii w celu wytworzenia nowych materiałów, z ambitnymi celami odzysku metali. Jest powód, by nie być zbyt ambitnym w tej kwestii – eksperci obawiają się, że polityka ta może prowadzić do przedwczesnego recyklingu baterii. Sam pomysł ma potencjał, by wywrzeć ogromny wpływ na skalę światową – nie tylko wpłynie na łańcuch dostaw UE, ale także globalnie.
Przejście na samochody elektryczne samo w sobie wymaga zdolności do recyklingu ogromnej ilości tych materiałów w stosunkowo krótkim czasie, co oznacza, że branża musi zacząć zwiększać swoją zdolność produkcyjną już teraz. Może to skłonić branżę baterii do bardziej zrównoważonych praktyk, zwłaszcza jeśli inne kraje pójdą w ślady UE.