Dino Polska, znana sieć sklepów detalicznych, ogłosiła swoje wejście w świat handlu online, z zamiarem konkurowania z takimi gigantami rynku jak Rossmann, Hebe, Douglas i dm.
Jak wynika z komunikatu giełdowego, firma podpisała wstępną, warunkową umowę z właścicielami eZebra.pl, planując przejęcie 75% udziałów w tej internetowej drogerii.Umowa została zawarta 17 października i obejmuje zakup istniejących udziałów od założycieli eZebra.pl oraz zwiększenie kapitału zakładowego, co pozwoli Dino Polska na uzyskanie dominującej pozycji w spółce. Transakcja, opiewająca na 61 mln zł, obejmuje również przejęcie kontroli nad spółkami zależnymi 3BOOM i JTG, z których ta druga specjalizuje się w magazynowaniu i wysyłce towarów.
Głównie e-commerce w innym kierunku
eZebra.pl, znana z oferowania szerokiej gamy produktów kosmetycznych, perfumeryjnych i akcesoriów związanych z urodą, zdrowiem, pielęgnacją osobistą i gospodarstwem domowym, stanie się dla Dino Polska bramą do ekspansji w sektorze e-commerce. Firma ma zamiar współpracować z założycielami i zespołem zarządzającym eZebra.pl, aby wspólnie rozwijać kompetencje w dziedzinie handlu elektronicznego.Założyciele eZebra.pl pozostaną w zarządzie, nadzorując realizację obecnej strategii rozwoju. To potwierdza wcześniejsze spekulacje o zamiarach Dino Polska dotyczących rozszerzenia działalności o sektor online. Chociaż firma początkowo deklarowała budowę własnego sklepu internetowego, ostatecznie zdecydowała się na strategiczne przejęcie udziałów w już istniejącym podmiocie e-commerce.